Nadat de Israelische genocidale bombardementen op Gaza al 8 weken non-stop tienduizenden Palestijnse slachtoffers hadden veroorzaakt, 83 procent van hen burgers, 70 procent vrouwen en kinderen, beklaagde de weduwe van Max van Weezel en moeder van Natascha van Weezel, Anet Bleich zich erover dat "Mijn zus van negentig in Israël nog steeds iedere dag de schuilkelder in[moet]. Nou, dat komt wel aan." Dit kennelijk ter rechtvaardiging van de zionistische nazipraktijken die tot vandaag de dag tenminste 70.000 Palestijnse doden heeft geleid. Het laat zien dat zelfs onder geschoolde joodse Nederlanders elke proportie totaal verdwenen is zodra hun tribale opvattingen weer eens de boventoon voeren. Het illustreert op pijnlijke wijze hun schrijnend gebrek aan empathie voor de Palestijnse slachtoffers van het al driekwart eeuw durende zionistisch geweld. De culturele deprivatie waaraan zij lijden manifesteert zich allereerst door het verzwijgen van de werkelijkheid, om zich op die manier te kunnen opwerpen als de ware slachtoffers. De zuster van van de historica Anet Bleich woont in Rechovot, in een gebied dat de VN in 1947 aan de Palestijnse bevolking had toegewezen, dichtbij de met geweld etnisch gezuiverde plaatsen Ramla en Lod, het oude Lydda, een stad waar in 1948 het ‘zionisme een bloedbad had aangericht,’ aldus de kritische Joods-Israelische journalist en auteur Ari Shavit in The New Yorker van 14 oktober 2013. De streek nabij de stad waar Anet Bleich's zuster al ‘heel lang woont’ is bij Palestijnse vluchtelingen vooral bekend vanwege de etnische zuivering van Ramla en Lod, een feit dat de opiniemaakster Anet Bleich verzwijgt, in een poging sympathie te verwerven voor de Joodse kolonisten van weleer, die uiteindelijk illegaal meer dan de helft van het oude Palestijnse mandaatgebied veroverden. Maar ook daarover blijft Bleich zwijgen. Wat zij tevens een te verwaarlozen feit beschouwt, is dat in 1948 “de militaire commandant, generaal Yigal Allon, Ben-Gurion [vroeg] wat hij met de” naar schatting 70.000 Palestijnse inwoners van de twee steden en de boeren in het omliggende land moesten doen. “Ben-Gurion wimpelde met zijn hand,” ten teken dat zij gedeporteerd moesten worden. Een paar uur later gaf Yitzhak Rabin, de operationeel officier, een schriftelijk bevel aan de Yiftach Brigade om: “De inwoners van Lydda moeten snel worden verdreven, ongeacht hun leeftijd.’ Een dag later werden de inwoners van “Lydda en de vluchtelingen die daar woonden onmiddellijk uit de stad verdreven. Tegen de avond hadden al ongeveer vijfendertigduizend Palestijnse Arabieren Lydda in een lange colonne verlaten.” Lydda is de zwarte doos van het zionisme. De waarheid is dat het zionisme de Arabische stad Lydda niet kon verdragen. Vanaf het allereerste begin was er een wezenlijke tegenstelling tussen het zionisme en Lydda. Als het zionisme zou bestaan, zou Lydda niet kunnen bestaan. Als Lydda zou bestaan, zou het zionisme niet kunnen bestaan. Achteraf gezien is dit maar al te duidelijk.”
Palestinian men and armed Israeli soldiers. Ramle, 10 July 1948
The city of Lydda in 1932
The Lydda Death March and the Israeli state of denial
Palestinian women and children flee their homes forever during the 1948-49 Jewish ethnic cleansing campaign Arabs call the Nakba, or "catastrophe."
Date: July 16, 2018
Author: Brett Wilkins
Originally published at Counterpunch
This week marks the 70th anniversary of the single largest mass expulsion of Arabs from Palestine during the Jewish ethnic cleansing campaign of 1948-49, the infamous Lydda Death March, in which attacking Israeli troops murdered and pillaged the people and property of Lydda, Ramle and surrounding villages while forcing some 80,000 men, women and children into the scorching wilderness, never to return.
“No Room for Both People”
In late 1947 Britain, worn down by a ferocious Jewish terror campaign led by men who included future Israeli prime ministers Menachem Begin and Yitzhak Shamir, announced it would end its 30-year occupation of Palestine. The Palestine problem would now be for the fledgling United Nations to solve and, to that end, the world body devised a plan to partition the territory between Jews and Arabs. The latter were not consulted. Under the UN plan Jews, who comprised just over a third of Palestine’s population at the time, were given 55 percent of its land. This understandably enraged Arabs but even this heavily favorable distribution wasn’t enough for the Zionists. They wanted all of Palestine for themselves, despite the fact that it had been thousands of years since Jews constituted anything remotely approaching a majority there. As Joseph Weitz, director of the Jewish National Land Fund, had so unambiguously stated:
Among ourselves it must be clear that there is no room for both people in this country… and there is no way besides transferring the Arabs from here to neighboring countries… We must not leave a single village, a single tribe.
The neighboring Palestinian Arab towns of Lydda and Ramle, home to some 50,000 people in 1948, were located inside the UN-designated area of Arab control. But they were also situated near strategically critical road and rail junctions, and Lydda was home to what would later be called Ben-Gurion International Airport. As fighting between Jews and Arabs intensified as British forces prepared to withdraw, Arab militants attacked Jewish military and civilian traffic along the roads, blocking important routes and prompting Jewish commanders to plan countermeasures.
The Nakba Comes to Lydda and Ramle
Israel declared its independence on May 14, 1948, with neighboring Arab nations then immediately launching coordinated attacks in a bid to destroy the nascent Jewish state. By this time there had been fighting ranging from skirmishes to pitched battles between attacking Jewish troops and defenders in villages and towns near Lydda and Ramle, but it wasn’t until Israeli Prime Minister David Ben-Gurion ordered Operation Dani, a major offensive to conquer Lydda and Ramle, that the two towns would face — and fail — an existential challenge.
By July 1948, Lydda and Ramle were swollen with tens of thousands of refugees fleeing what would come to be called the Nakba, or “catastrophe;” the wholesale ethnic cleansing of more than 700,000 Palestinian Arabs by Jews, many of them Holocaust refugees, seeking their own lebensraum in the land they ruled more than 2,500 years ago. The towns had been preparing for the inevitable Zionist assault, stockpiling food, medicine and weapons and reinforcing defensive positions. However, there were only 125 regular Arab troops stationed there, with the remaining defenders consisting of local and Bedouin volunteers. They were vastly outnumbered and outgunned by the newly-created Israel Defense Forces, which deployed some 6,000 troops, 30 artillery pieces, as well as armored vehicles and aircraft for the attack. Yet the Arabs were able to mount impressive resistance when the onslaught came.
“Orgy of Indiscriminate Killing”
On July 9, IDF troops commanded by Yigal Allon and future Israeli prime minister Yitzhak Rabin launched Operation Dani and by the following day Lydda and Ramle were attacked from the air and ground. At around noon on July 11 a mechanized commando battalion led by future Israeli foreign and defense minister Moshe Dayan stormed Lydda, firing indiscriminately at defenders and civilians alike. New York Herald-Tribune reporter Kenneth Bilby, who was there, said the Israeli column rolled in “with guns blazing… blasting at everything that moved,” leaving “the corpses of Arab men, women and even children strewn about the streets.” Dozens of men, women and children perished during this 47-minute bloodbath. Six Israeli attackers died in this assault.
The Arab National Committee, the local emergency authority ultimately commanded by the Grand Mufti of Jerusalem, bears some blame for the high civilian death toll at Lydda and Ramle, having prevented women and children from fleeing the towns in the fear that the men would follow. Arabs often fled imminent attack by Jewish fighters, who had developed fearsome reputations as bloodthirsty murderers and rapists following brutal massacres like the one at Deir Yassin on April 9. Indeed, Jewish militias successfully used both massacre and the threat of massacre as psychological weapons to induce Arabs to flight. They sometimes even broadcast recordings of shrieking women over loudspeakers aimed at targeted villages.
By the evening of July 11, many residents of Lydda had gathered in the streets to wave white flags of surrender. The hospital was overflowing with victims, blasted bodies lined the streets and morale was abysmal after two days of ferocious Israeli onslaught. While women and children were mostly released after surrendering, thousands of local men were crowded into mosques where they feared they would face mass execution. Such killings never occurred, but other atrocities would soon follow.
When a pair of Jordanian armored vehicles entered the conquered town and opened fire on the Israelis just before noon on July 12, local resistance renewed and panicked Israeli soldiers threw grenades into Arab houses and fired anti-tank rockets into the Dahmash mosque, where terrified civilians huddled seeking refuge. “We shot shells into a mosque where many people were hiding, there was no choice,” recalled Israeli soldier Yerachmiel Kahanovich, who described a grisly aftermath in which the remains of innocent men, women and children were “scattered on the walls.” Spiro Munayyer, a local volunteer medic, recounted how colleagues removed the remains of more than 90 bodies from the blasted mosque. According to Munayyer, “about 250 civilians died in an orgy of indiscriminate killing” that day.
Death March
On July 12 Israeli forces also seized neighboring Ramle, warning residents via loudspeaker that they had 48 hours to leave their homes forever. The order to ethnically cleanse the area of Arabs came straight from Rabin, who directed that they all “must be expelled quickly without regard to age.” What followed was the forced mass exodus of some 80,000 Palestinians from dozens of area towns and villages in the largest single act of Jewish ethnic cleansing of the Nakba, what is now known as the Lydda Death March. Israeli troops went from house to house, dragging terrified residents into the streets and ordering them to leave town and never return. They threatened to summarily execute anyone who didn’t comply. Arab families then streamed out of Lydda, Ramle and surrounding villages, forming a seemingly endless column that slowly and sadly plodded eastward under the scorching July sun as Israeli soldiers fired shots over their heads to hasten their flight. Wrote Israeli author and journalist Ari Shavit:
The road was narrow, the congestion unbearable. Children shouted, women screamed, men wept. There was no water. Every so often, a family withdrew from the column and stopped by the side of the road to bury a baby who had not withstood the heat; to say farewell to a grandmother who had collapsed from fatigue. After a while, it got even worse. A mother abandoned her howling baby under a tree. [Another] deserted her week-old boy. She could not bear to hear him wailing with hunger.
Meanwhile, the victorious Israelis now occupying Lydda and Ramle occupied themselves with stealing everything of value that the fleeing Arabs left behind. Homes, stores and other businesses were looted wholesale, with trucks carting off everything the conquerers could carry. There were worse crimes than larceny. Ben-Gurion wrote of “acts of robbery and rape;” Amos Kenan, who served as platoon commander of the IDF’s 82nd regiment when it captured Ramle, later admitted that “at night, those of us who couldn’t restrain ourselves would go into the prison compounds to fuck Arab women.” Kennan explained that he “wanted very much to assume… that those who couldn’t restrain themselves did what they thought the Arabs would have done to them had they won the war.”
While the Israelis plundered, Arabs continued marching and dying under the blazing 100-degree sun. Palestinian historian Aref al-Aref, who interviewed survivors at the time, estimated that 350 people, mostly elderly and children, died of thirst and exhaustion as they marched eastward toward the Arab lines. The heat wasn’t the only danger the refugees faced. Not content with stealing everything the fleeing Arabs left behind in their homes and businesses, Israeli soldiers had set up roadblocks and were searching and robbing refugees of their money, jewelry and other precious family heirlooms.
Israel: State of Denial
By July 14, the Lydda, Ramle and some two dozen nearby Arab villages no longer existed. Lydda is now the Jewish city of Lod, while Ramle is now Ramla. While millions of Jews around the world with no connection to or even knowledge of Palestine have been granted automatic Israeli citizenship and the right to settle on stolen Arab land and in stolen Arab homes, the more than 700,000 expelled Palestinians are to this day denied the right to return guaranteed by the United Nations nearly 70 years ago.
In addition to cleansing Palestine of Arabs, Israel also earnestly set about cleansing the very memory and truth of the events of 1948 from historical memory. Zionists in Israel and abroad, but especially in the United States, vehemently deny there was any massacre at Lydda, or at Deir Yassin, or at any of the dozens of other towns and villages where Jewish usurpers committed mass murder in service of their new state. Even the more honest Israelis who acknowledge the horrors of the Nakba tend to fall into the “we did what we had to do” category. Shavit wrote that the ethnic cleansing of Palestine’s Arabs “laid the foundation for the Jewish state.” To him, “the choice is stark: either reject Zionism because of Lydda or accept Zionism along with Lydda.” He wrote:
I know that if not for [the IDF] the State of Israel would not have been born. If not for them, I would not have been born. They did the filthy work that enables my people, my nation, my daughter, my sons, and me to live.
Still, honest voices like Shavit’s are the exception to the rule. Earlier Zionists were far more truthful. While serving as Israeli defense minister, Moshe Dayan declared that:
We came to this country, which was already populated by Arabs, and we established a… Jewish state here… Jewish villages were built in place of Arab villages. You do not even know the names of these Arab villages, and I do not blame you, because those geography books no longer exist. Not only do the books not exist, the Arab villages are not there either. Nahalal rose in place of Malalul; Givat in the place of Jibta; Sarid in the place of Haneifa, and Kfar Yehoshua in the place of Tell Shamon. There is not one place built in this country that did not have a former Arab population.
Today, denial dominates the conversation, where there is any conversation at all, about Israel’s past and present crimes. Not only are the massacres and ethnic cleansing of past decades denied, so is the illegality — or even the existence — of the ongoing half-century occupation of the West Bank. The same goes for the economic asphyxiation of Gaza, or what prominent international observers including Nobel peace laureates Desmond Tutu and Jimmy Carter have called an apartheid worse than what befell South Africa in dark decades past. The very existence of the Palestinian people, to say nothing of their right to return to their stolen homes or to earn a decent living or to even live with dignity and basic human rights, is also throughly denied by Israel. But the survivors of Lydda, Ramle and all the other atrocities of the Nakba will never forget, and the horrors of 1948 fuel the fire of Palestinian resistance to this very day.
Related
Palestinians hail ‘historic’ UN commemoration of Nakba on 75th anniversary of Israeli ethnic cleansing
May 15, 2023
In "Politics & Human Rights"
The dark side of Israeli independence
May 11, 2018
In "Politics & Human Rights"
US condemns — but Trump agrees with — Netanyahu ‘ethnic cleansing’ claim
September 12, 2016
In "Politics & Human Rights"
ISRAELISRAEL ETHNIC CLEANSINGLYDDA AND RAMLE LYDDA DEATH MARCH NAKBA PALESTINE
Brett Wilkins is a staff writer for Common Dreams. He is a member of Collective 20 and is also a board member of the nonprofit advocacy group Ethics In Tech. His work, which focuses on issues of war and peace and human rights, regularly appears at Salon.com, Counterpunch, AlterNet, and Antiwar.com. Brett lives in San Francisco. View all posts by Brett Wilkins
Toen Siegfried Lehmann (Israëlische onderwijzer, en oprichter, directeur van het Ben Shemen Jeugddorp. svh) in 1927 in de Lydda-vallei aankwam, had hij moeten inzien dat als er in Palestina een Joodse staat zou bestaan, er in het centrum ervan geen Palestijnse Lydda zou kunnen bestaan. Hij had moeten weten dat Lydda een obstakel was dat de weg naar een Joodse staat blokkeerde, en dat het zionisme dit op een dag zou moeten vernietigen. Maar Dr. Lehmann zag het niet, en het zionisme wilde het niet weten. Tientallen jaren lang slaagden de Joden erin de tegenstelling tussen hun nationale beweging en Lydda voor zichzelf te verbergen… Maar toen, in de rampzalige zomer van 1948, was Lydda er binnen drie dagen niet meer. Uiteindelijk verloren in totaal 750.000 etnisch gezuiverde Palestijnse burgers alles dat zij bezaten, hun land, hun boomgaarden, hun akkers, hun fabrieken, hun kantoren, hun havens, zelfs hun steden en dorpen, hun bibliotheken. Nagenoeg al hun bezittingen moesten de vluchtelingen achterlaten, zonder hiervoor ooit gecompenseerd te worden, en zonder dat de zionistische historica, en volgens eigen zeggen ‘linkse jodin,’ Anet Bleich en haar familie hierover publiekelijk berouw toonden. Gevoelens van berouw zijn, zoals bekend, doorgaans diep en intens. “Berouw heeft te maken met schuld. Wie berouw heeft, erkent schuld, kent een schuldbesef, is zich bewust van de eigen schuld. Berouw leidt tot inkeer maar geeft ook diepe gevoelens van verdriet,” realiseerden zich wel de dissidente Joden, die dan ook al snel geïsoleerd werden.
Net als de overgrote meerderheid van de Joden in Israel, en een meerderheid van de joden in de zogeheten ‘diaspora’ kunnen Bleich cum suis zichzelf alleen zien als de eeuwige slachtoffers. En daarom eiste Natascha van Weezel in Het Parool van maandag 5 februari 2024: “Maak de Holocaust niet politiek,” ondanks het feit dat 70 procent van alle, tot dan toe, 28.000 vermoorde Palestijnen vrouwen en kinderen onbewapend waren, en dus het slachtoffer waren van de wrede, door het Westen gesteunde — politiek van het zionistisch regime dat maar al te vaak naar de ‘Holocaust’ verwijst om zijn terreur te rechtvaardigen. Vanaf het allereerste begin van de etnische zuiveringen van Palestina zijn er ontelbare Palestijnse burgers vermoord door de lafhartige Joodse strijdkrachten en de Joodse extremisten die zo’n 20 kilometer van Rechovot leven, en op de bezette Westbank land met geweld blijven stelen.
Kortom, geen woord van Anet Bleich en Max van Weezel over het ‘Lydda-bloedbad en de Lydda-dodenmars. De twee Arabische steden, gelegen buiten het gebied dat in het VN-verdelingsplan van 1947 was aangewezen aan een Joodse staat, en binnen het gebied dat gereserveerd was voor een Arabische staat in Palestina, werden vervolgens omgevormd tot overwegend Joodse gebieden in de nieuwe staat Israël, bekend als als Lod en Ramla,’ waar beide journalisten met een zekere regelmaat hun familie bezochten, maar nooit onderzochten welke oorlogsmisdaden daar in hun naam waren gepleegd. Daarom bleven zij muisstil, terwijl mevrouw Bleich als het graf blijft zwijgen over de Joodse terreur, die nooit ophield.
Wel scheef de zelfbenoemde “linkse jodin” Anet Bleich Bleich in het Nieuw Israëlitisch Weekblad van 5 november 2012 een typerende recensie van het boek “‘Wij weten niets van hun lot’ – Gewone Nederlanders en de Holocaust (2012), geschreven door de historicus Bart van der Boom.’” Bleich citeert hem als volgt:
“Het gedrag van de Nederlander in bezettingstijd was een compromis (…) tussen verontwaardiging over onrecht, hoop dat het snel voorbij zou zijn, een verlammend gevoel van machteloosheid, aangewakkerd door een grote angst voor straf,”om tenslotte de voor de hand liggende vraag te stellen: “Maar waarom gaf de meerderheid, die anti-nazi was, op het beslissende moment niet thuis?” Ook nu nog een actueel vraagstuk, waarvan het antwoord, in de ogen van Bleich, door Van der Boom “grondig wordt onderbouwd met de stelling dat de tijdgenoten — de Nederlandse tijdgenoten althans — uit de berichten die hun ter ore kwamen wel op[maakten] dat de Duitsers de intentie hadden de Joden uit te roeien.’ Bleich voegt hieraan toen dat uit:
'Van der Booms eigen naspeuringen blijkt dat men genoeg wist om te begrijpen dat de nazi’s de Joden kapot wilden maken. Dat besef leefde in brede kring, toch werd er vaak niet gehandeld. Die pijnlijke tegenstelling wegpoetsen, omdat alles vast anders was gegaan als men maar zeker had geweten hoe de Joden werden afgeslacht, is simplistisch en demagogisch. Van der Booms slotbeschouwing waarin hij en passant nog van leer trekt tegen de ‘heilige verontwaardiging’ in het debat over de Jodenvervolging en vraagt om empathie voor alle betrokkenen (slachtoffers, omstanders, medeplichtigen en daders), doet ernstig afbreuk aan de waarde van dit voor het overige vaak boeiende en genuanceerde boek.”
Als generatiegenoot van mij — ik ben bijna vier jaar ouder — ben ik het eens met Bleich’s conclusie. Het is ronduit weerzinwekkend wel te weten dat de nazi’s de intentie hadden joodse burgers uit te roeien, maar niet op de een of andere manier daartegen in actie zijn gekomen. Het is een gotspe om vervolgens ruim 77 jaar na dato ook nog eens ‘om empathie’ te vragen ‘voor alle betrokkenen (slachtoffers, omstanders, medeplichtigen en daders).’ Medeleven te hebben met de immer betweterige, maar volgens Huizinga ‘onheroïsche’ Nederlanders, die allereerst en bovenal aan hun eigen hachje denken, is ronduit pervers. Zo leert de mens nooit wat van zijn eigen tekortkomingen. Ik schrijf dit als de zoon van twee oorlogshelden, die mij impliciet duidelijk maakten dat een gebrek aan empathie met een mens in nood een ernstige tekortkoming is. En juist daarom begrijp ik de hypocrisie van Anet Bleich niet, want waarom blijft zij “om empathie” voor Joodse slachtoffers van de nazi-Jodenvervolging, maar niet met de Palestijnse vervolgden in de Joodse staat en vooral de bezette gebieden, zoals de dappere Joodse dissidenten van Een Ander Joods Geluid blijven doen, in een buiten Israel. Anet Bleich en Max van Weezel en hun dochter Natascha van Weezel, die in Nederland worden gerekend tot de ‘politiek-literaire elite,’ hadden een voorbeeld kunnen nemen aan de grote joods Britse auteur John Berger. Al vele jaren geleden schreef deze kosmopoliet, wiens joodse voorouders uit Polen, Galicië en het Oostenrijks-Hongaarse Rijk kwamen “hier identificeer ik mijzelf zonder te aarzelen met de rechtvaardige zaak en de pijn van degenen die de staat Israël (en neven van mij) veroorzaken in een mate die tragisch totalitair is.” Veel eerder al had Berger publiekelijk laten weten zijn joodse ‘Recht op Terugkeer vaarwel te zeggen’ aangezien dit het elementaire recht van de Palestijnse bevolking op een levensvatbare eigen staat, onvermijdelijk vernietigt. Op 27 december 2008, toen de Joodse staat weer eens uiterst gewelddadig tekeer ging, constateerde Berger:
“Met het oog op de Israëlische aanvallen op Gaza is de essentiële berekening, die altijd heimelijk aanwezig was achter dit conflict, op flagrante wijze onthuld. De dood van één Israëlisch slachtoffer rechtvaardigt de moord op honderd Palestijnen. Eén Israëlisch leven is honderd Palestijnen waard. Dit is wat de Israëlische staat en de wereldmedia min of meer — met marginale vragen — gedachteloos herhalen. En deze bewering, die de langste bezetting van buitenlandse gebieden in de Europese geschiedenis van de 20e eeuw heeft begeleid en gerechtvaardigd, is diepgeworteld racistisch. 'Het Joodse volk moet dit accepteren.” Berger constateert met grote weerzin dat de westerse “wereld ermee instemt dat de Palestijnen zich moeten onderwerpen,' hetgeen “één van de ironische grappen uit de geschiedenis [is].” Maar “er wordt nergens om gelachen,” terwijl wij het zionisme “steeds luider [kunnen] weerleggen. Laten we dat dan ook doen.'
Berger was, in tegenstelling tot zionisten als Bleich en Van Weezel, ervan doordrongen dat elke vermoorde of gevluchte Palestijnse burger het slachtoffer is van dit verzonnen Joodse ‘recht op terugkeer.’ Iedere in zijn rug geschoten Palestijns kind, iedere gehandicapte Palestijnse moeder die zonder benen of handen door het leven moet omdat zij onder het vallende puin van gebombardeerde woningen terecht kwam, iedere vader die uiteen gereten werd door Israelische bommen, is tevens het slachtoffer van dit 'joodse recht op terugkeer,’ slachtoffer van onder ander Anet Bleich en haar dochter Natascha van Weezel die zelfs nu nog met een Joods-Israëlische Davidster om haar hals provocerend blijft pronken, daarmee benadrukken dat zij sympathiseert met de Joodse Nazi-staat.
Er zijn nogal wat joodse Nederlanders die zich slachtoffer voelen van de Palestijnse bevolking, zoals we onlangs weer konden opmaken uit de perverse zionistische reacties op joodse Nederlanders die voor de rechten van de Palestijnse bevolking opkomen. Getraumatiseerd door de oorlogservaringen van hun ouders, en het gecultiveerde tribale slachtofferschap slagen zij er niet in een doorleefde ‘empathie’ op te brengen voor de slachtoffers van de al zo lang durende zionistische bezetting, belegering, verkrachtingen en martelingen van de Palestijnse bevolking, de voortdurende diefstal van Palestijns land, waardoor een levensvatbare Palestijnse staat volstrekt onmogelijk is geworden, het in de rug schieten van Palestijnse jongeren door Joods-Israelische scherpschutters, en ontelbare andere gruweldaden van één van de meest geavanceerde strijdkrachten ter wereld. Dit alles leidt tot nog meer geweld en uiteindelijk tot een hernieuwde burgeroorlog in het huidige Israel, net zoals twee millennia geleden, ten tijde van die Joodse extremist Bar Kochba en zijn bende messentrekkers (sicarii). https://nl.wikipedia.org/wiki/Sicarii De Joodse geschiedenis toont namelijk aan dat Joden als volk met een eigen staat niet kunnen samenleven. Daarover de volgende keer.
De Zionistische terreur leidt to contra-terreur, die door de westerse media en de Joodse lobby niet worden erkend. Volgende keer meer.
_(cropped).jpg)









Geen opmerkingen:
Een reactie posten