donderdag 6 april 2017

Theodor Holman als Verbale Verkrachter

Het is bekend dat de columnist van het Parool, Theodor Holman, een problematische relatie heeft met vrouwen:

Sonja heeft een nieuwe reactie op je bericht "Theodor Holman als Verkrachter" achtergelaten: 


Anne Fleur Dekker gisteren: Ik wil niet verbaal worden aangerand door Holman 




Ik wil niet verbaal worden aangerand door Holman






Anne Fleur Dekker
Anne Fleur Dekker © Screenshot Pauw




Activiste Anne Fleur Dekker (22) reageert op Theodor Holman, die vorige week een column over haar schreef in Het Parool.

Op Twitter circuleerde een gefotoshopt plaatje met vijf vrouwen die hun benen spreiden voor  boot vluchtelingen. Vooraanstaande vrouwelijke opiniemakers zijn erin getagd, ze zouden graag genomen willen worden. Een van de vele voorbeelden van de vunzigheden die ­dagelijks bij vooral vrouwelijke opiniemakers binnenkomen. 
Meestal beperkt het zich tot de sociale media, wat al intimiderend is, maar afgelopen week lekten voornoemde beelden naar de gedrukte pers door en vrijdag stond in Het Parool een column van dezelfde vunzigheid van Theodor Holman.

Holman hield een betoog over dat ik hem opwind, en hij beweert te ­weten met welke types ik graag het bed zou delen. Dit zouden (zoals volgens hem voor alle linkse activistische vrouwen geldt) vooral 'fascistische corpsballen' en andere rechtse mannen zijn die ik diep van binnen bewonder omdat ze 'gevaarlijker' dan ikzelf zouden zijn.

Ik snap niet waar Holman het lef vandaan haalt dit te schrijven. Nog minder snap ik waarom Het Parool de column gewoon geplaatst heeft. Blijkbaar is seksisme in de media zo geïnstitutionaliseerd en genormaliseerd dat niet eens wordt opgemerkt wat voor seksistische en ronduit gore ­column Holman schrijft.

Je zou denken dat anno 2017 niet uitgelegd hoeft te worden dat de publieke discussie niet gevoerd wordt door de seksualiteit van de auteur te bespreken.
Elke dag zijn er pogingen om vrouwen op basis van hun seksualiteit te diskwalificeren. 
Dat Het Parool publieke discussies faciliteert, is prima, maar die moeten over iemands argumenten gaan, niet over iemands sekse en seksualiteit. Dat deze columns in het publieke ­debat geaccepteerd worden, baart mij extreme zorgen, want mijn verhaal staat niet op zichzelf.

Elke dag zijn er pogingen om vrouwen op basis van hun seksualiteit te diskwalificeren. Elke dag krijgen duizenden vrouwen (en mannen) te maken met seksuele intimidatie en geweld. We willen niet dat dan één van ons nog een keer verbaal aangerand wordt in een grote krant. Bovendien praat je tegen mijn mond en niet tegen mijn vagina.
Redactie: besef jullie verantwoordelijkheid als medium, en help mij, en alle andere vrouwen die hun stem willen laten horen in de publieke ruimte, door dit soort misogyne kleedkamercolumns niet meer te publiceren.

Er is geen enkel scenario waarin Holmans column goed is. ­Lezers die het ermee oneens zijn, vinden het goor, lezers die het met Holman eens zijn, worden bemoedigd in slecht gedrag. Laat jullie redactie, en andere redacties van media, hier een les uit leren. Alvast bedankt.
http://www.parool.nl/opinie/ik-wil-niet-verbaal-worden-aangerand-door-holman~a4483255/

1 opmerking:

Rene Westermann zei

Teodoor Holman zevert net als Gerard Reve: inhoudsloos, leegte kitch. Zijn achternaam verraad al dat hij geen enkele inhoud heeft

De Holocaust Is Geen Rechtvaardiging meer Voor Joodse Nazi's

Eitan Bronstein, bezig de geschiedenis van straten, wijken en steden terug te geven aan Palestijnen en daarmee aan de Joden in Israël. . Zev...