maandag 14 mei 2018

Willem Willem en het Fascisme


Een lezer van mijn weblog, Willem Willem genaamd, schreef naar aanleiding van mijn kritiek op het feit dat hij de 'witte' Amerikaanse 'man' alleen als slachtoffer kan zien het volgende: 

 De verdeling van welvaart is oneerlijk. Zo heeft Oxfam geloof ik berekend dat als de 8 rijkste mensen ter wereld de helft van hun vermogen weggeven, er geen absolute armoede meer in de wereld bestaat. Deze ongelijkheid van welvaart heeft mijn inziens niet de blanke blue collar worker in the rust belt ten oorzaak. Wie wel? Het eerlijke antwoord is: ik heb zo wel mijn ideeen, maar ik weet het niet.

Wel Willem Willem, ik weet het wel degelijk, en niet alleen ik, maar ieder ander die maar even zijn hersenen gebruikt: net als de Europese 'witte man,' voor wie het lichaam van de Jood heilig is, terwijl het lichaam van de Palestijn vernietigd kan worden -- zoals we vandaag weer hebben gezien -- steunt ook jouw 'witte' Amerikaanse man de fascistische terreur van het Westen en zijn Joodse satellietstaat Israel. Geen woord van jouw doorsnee 'witte man' en 'witte vrouw' in het Westen over mensenrechten en de westerse normen en waarden. Totdat zij straks zelf de dupe worden van hun eigen fascisme. En dan kun jij hen weer typeren als slachtoffer. Willem Willem, wanneer word jij wakker? De 'ongelijkheid' ontstaat doordat de 'witte man' schijt heeft aan 'ongelijkheid,' zolang hij het maar goed heeft.



Ziehier je slachtoffers, Willem Willem.






Geen opmerkingen:

Peter Flik en Chuck Berry-Promised Land

mijn unieke collega Peter Flik, die de vrijzinnig protestantse radio omroep de VPRO maakte is niet meer. ik koester duizenden herinneringen ...