zondag 15 april 2018

Arnold Karskens Over Hilversumse Propaganda

Arnold Karskens
Wereld van journalistiek verschil over Syrië vandaag om 13.00 uur bij de nieuwsuitzendingen tussen gebalanceerd VRTnieuws (Zie: https://goo.gl/znLtV5) en het nop hoor-wederhoor van het NOSjournaal (Zie: https://goo.gl/9AD8pf)
Hilversum is steeds vaker de brievenbus van een enge & eenzijdige politiek.
Waarom is me onduidelijk. Zo moeilijk is het niet om het vak (een klein beetje) goed uit te oefenen.
Dus FB-vrinden pas op. Laat je niet gek maken.
Ook even om 20.00 uur gekeken. Wederom geen snipper weerwoord Russen of Syriërs over gifgas. Wel elkaar tegensprekende politici VS/Frankrijk (nee/ja hard bewijs). Beste kijkers: oorlog dreigt en dit is journalistiek om van te janken. Ik schaam me diep voor mijn beroepsgroep, want de eerste les in de verslaggeving is de meningen tegenover elkaar zetten. Hoofdredacteur Marcel Gelauff moet opstappen.

Geen opmerkingen:

Peter Flik en Chuck Berry-Promised Land

mijn unieke collega Peter Flik, die de vrijzinnig protestantse radio omroep de VPRO maakte is niet meer. ik koester duizenden herinneringen ...