zaterdag 13 januari 2018

Nederland betaalde extreem-rechts TV station in Oekraïne

Nederland betaalde extreem-rechts TV station in Oekraïne, draagt zo bij aan “regime-change”!

Gerelateerde afbeelding
Sinds een paar dagen kunnen we eindelijk de documentaire “Ukraine on Fire” van de beroemde regisseur Oliver Stone (Platoon, Born on the Fourth of July, Wallstreet) bekijken, de film die eindelijk de waarheid laat zien over het “zieke-geniale”brein van  veel “westerse” regeringsleiders en inlichtingendiensten!
Na zelf twee keer in Odessa (aan het eind van docu wordt uitgelegd wat er in Odessa gebeurde) geweest te zijn (2016-2017) en aan levende lijven ondervonden te hebben, hoe extreem-rechts daar de macht heeft, verbaasd mij niets meer over Oekraïne, maar toch kwam er een detail in de film naar voren, zo even tussendoor, waar ik graag meer van wilde weten, namelijk Nederland stond hoog op de lijst met het financieren van een “rechts-extreem” nieuw TV station, nog voor er een zogenaamde coup of revolutie was!

Hromadske.TV

Hromadske.TV  is een internettelevisiestation in Oekraïne dat op 22 november 2013 van start ging.  Het project werd in juni 2013 aangekondigd door 15 journalisten. Die zijn  geregistreerd als een NGO, zo ook het TV station (NON-GOVERNMENTAL-ORGANIZATION).
Het idee is afkomstig van journalist Roman Skrypin (opgeleid en getraind door een SOROS foundation zie de documentaire) in september 2012.
Na het eigendomsgeschil van april 2013 bij station TVi 31 (TV Station) hebben bij dit genoemde station veel journalisten op 29 april 2013 ontslag genomen bij deze TVi. Zij geloofden dat zij als TVi-werknemers niet langer ‘de doelgroep konden garanderen en objectieve en onpartijdige informatie aan te bieden’. Vervolgens hebben ze op 30 april 2013 aangekondigd om een ‘webproject op te zetten waarin ze hetzelfde werk doen’.  De voormalige TVi 31-journalisten zijn uiteindelijk in dienst getreden bij Hromadske.TV.  Met inbegrip van de bekende (in Oekraïne) Mustafa Nayem.

Mustafa Nayem.

Nayyem geboren Kabul, Afghanistan in 1981, Zegt dat hij Pashtun en Moslim van geboorte is . Echter is zijn voormalige levenpartner en zoon, Mark-Mikhei, Joods (niet dat het iets uit zou maken, maar het geeft de “gekleurde” levensopvatting aan).
Opstand in de Oekraïne – hoe begon volgens Mustafa Nayem
Mijn naam is Mustafa Nayem. Ik ben een journalist. Ik ben geboren in Afghanistan, maar ik woon al 24 jaar in Oekraïne. Ik word soms bekritiseerd over het aanwakkeren van de protesten die president Viktor Janoekovitsj  ten val brach en de crisis teweegbracht in nu mijn geadopteerde vaderland . Maar niemand kan de eer opeisen voor het starten van deze opstand. Het is een echte volksbeweging, aangewakkerd door de wens van Oekraïense burgers voor een betere regering.
Vele factoren droegen bij aan de val van Janoekovitsj: zijn gevangenneming van politieke tegenstanders, druk op onafhankelijke journalisten en het gebruik van bruut geweld tegen vreedzame betogers. Maar de laatste druppel was zijn weigering om de overeenkomst te ondertekenen die een alliantie vormt tussen Oekraïne en de Europese Unie.
ED: De laatse druppel? Ik denk dat veel Oekraïners zich niet bewust waren over wat de EU inhoud en hoe hun economie ten slechte zou veranderen. De EU is een log geheel, waar de “gewone”burgerbevolking zich verder niet in verdiept, dat is het wapen van het westen, veel beloven zonder de “kleine regeltjes”te laten lezen, die te ingewikkeld zijn!
De ochtend dat het gebeurde, dacht ik dat Janoekovitsj gewoon politiek befreef, op zoek naar meer geld of concessies van de EU. Maar al snel werd duidelijk dat de overeenkomst echt dood was. Facebook barstte uit van woede. Mensen  waren na alle opbouw zo teleurgesteld . Ze hadden zo weinig vertrouwen in hun eigen instellingen, in hun vermogen om hun stem te laten horen; velen waren de EU gaan zien als hun kans om alles te veranderen.
Het was ironisch dat de nederlaag gebeurde op 21-10 november na de Oranje Revolutie, waardoor Viktor Janoekovitsj president werd. Het voelde wreed dat de hoop op de dag die de vrijheid symboliseerde, werd vernietigd.
De verontwaardiging had een uitlaatklep nodig. Rond 20.00 uur postte ik op Facebook: “Kom op jongens, laten we serieus zijn. Als je echt iets wilt doen, moet je dit bericht niet ‘leuk’ vinden. Schrijf dat je klaar bent en we kunnen proberen iets te beginnen. “Binnen een uur waren er meer dan 600 reacties. Ik heb opnieuw gepost: “Laten we afspreken om 10.30 uur. bij het monument voor onafhankelijkheid in het midden van de Maidan. “Toen ik aankwam, hadden misschien 50 mensen zich verzameld. Al snel was de menigte opgelopen tot meer dan 1.000.
Uiteindelijk ging ik naar huis om mijn verhaal te schrijven. Mijn redacteur wilde dat ik me concentreerde op de politici en het nalaten van het parlement. Ondertussen dacht ik: “Kom op, daar gaat het niet om!” Ik noemde de Maidan in dat eerste stuk niet eens, omdat ik niet echt geloofde dat we iets enorms waren begonnen. We hoopten, maar we geloofden nog niet.
Drie acts ontvouwden zich op de Maidan. Eerst kwamen de burgerprotesten. Dan  het hardhandig optreden van de regering. En tot slot, nadat de eerste man in Hrushevsky Street werd vermoord, wat ik ‘de Maidan van waardigheid’ noem. Op dat moment was het duidelijk geworden dat de mensen Janoekovitsj nooit meer zouden accepteren. 
Ooit keek Oekraïne naar zijn leiders als Olympische goden; ze weten wat ze moeten doen en hoe ze het moeten doen, en we zullen ze gewoon volgen. Maar de afgelopen drie maanden hebben de mensen gezien dat dit niet waar is. Politici zijn niet beter dan de rest van ons. Mensen willen nu deelnemen aan de politiek. Ze eisen gelijkheid, het recht op vergadering en een eerlijk rechtssysteem. En ze zien hun leiders voor wat ze zijn – echt oud. Als je Janoekovitsj of een aantal anderen over Facebook hebt gevraagd, zouden ze niet begrijpen wat het kan doen.
Ik begrijp dat ik op het moment dat ik op Facebook postte, niet langer als journalist optrad; Ik was een activist. Als journalist moet men onafhankelijk blijven. Aan de andere kant moest ik als burger handelen. Het is moeilijk om niets te doen, want je toekomst wordt vlak voor je ogen vernietigd. Toen het hardhandig optreden begon, besefte ik dat ik niet langer als onpartijdige waarnemer kon blijven staan ​​terwijl de regering mensen vermoordde. Het is lang aan de gang.
We stichtten het eerste internet-tv-kanaal in het land dat werkt met donaties van onze kijkers- Hromadske.tv, waar ik nu als hoofdredacteur werk. De media toonden alles wat er gebeurde – mensen helpen geloven dat als we allemaal samenwerken, we grote dingen kunnen bereiken.
Maar de Russische media zijn anders. Ze proberen een parallelle realiteit te creëren. Ze staan ​​onder Poetin’s controle en hij probeert de Russen ervan te overtuigen dat het kwaad Kiev voorbij is. Het Russische volk heeft geen toegang tot een gratis internet, zoals wij. Poetin, zoals Angela Merkel zei, leeft niet in de echte wereld, en ik denk niet dat hij Oekraïne kan veranderen.
Maar deze strijd gaat over iets dat veel groter is dan een gevecht om controle tussen Kiev en Moskou. De Maidan bewezen de kracht van de mensen. Het was als een kind dat al zo lang ontmoedigd was dat hij eindelijk ontdekte dat hij kon lopen. Wij zijn geen kinderen meer. Mensen zullen niet tevreden zijn met alleen maar een nieuwe regering. Einde
ED: Er zijn veel onwaarheden in dit “Statement”, vanuit een gekleurde “propaganda”bril. Ten eerste is het INTERNET nergens gratis, voor zover ik weet moet met in heel Europa een abonnement afsluiten.
Het verhaal van de donaties van particulieren is ook bewezen “fake”, het weordt gewoon gesponsored door SOROS, de VS, NEDERLAND en CANADA!
De documentaire heeft bewezen, dat het niet de politie was die de doden veroorzaakt heeft maar de extremisten, begeleid en gesponsord door de VS (Victoria Nuland, John McCain) en EU (Guy Verhofstad, Hans van BAARLE (VVD) e.a.), deze lieden waren op het MAIDAN in Kiev (plein) aanwezig om de extremisten aan te moedigen!
Verder met Hromadske.TV: Het kanaal zou in september 2013 van start gaan. De eerste uitzending was op 22 november 2013, om 14:00 uur.  Het was oorspronkelijk gepland om te beginnen om 18:00; maar het werd en paar uur eerder als antwoord op het Oekraïense regeringsbesluit van 21 november 2013, waarbij de voorbereidingen voor de ondertekening van een associatieovereenkomst tussen de EU en Oekraïne werden opgeschort. Tijdens de (daarop volgende) Euromaidan-protesten zag het kanaal het aantal kijkers sterk toenemen.  Deze Euromaidan-protesten werden om dezelfde reden (het Oekraïense regeringsdecreet van 21 november 2013) veroorzaakt door de reden waarom het kanaal eerder begon uit te zenden (op 22 november 2013).  Op 29 november 2013 verklaarde een journalist van Kanal 5 en Hromadske.TV dat ze tijdens het Euromaidan protest  werd aangevallen door “atletisch gebouwde mannen in burgerkledij waarvan wordt aangenomen dat ze ingehuurde misdadigers zijn door de regering Janoekovitsj” in het Mariinsky-park in Kiev, terwijl “de politie nergens te bespeuren was”.
In juli 2014 interviewde Hromadske TV Tanya Lokshina, een gerespecteerde onderzoeker in het Russische kantoor van Human Rights Watch, nadat ze had aangedrongen om te spreken over burgerslachtoffers, maar weigerde Rusland de schuld te geven voor het conflict. Het TV station drong erop aan om dat wel te doen!
Het station wordt publiek en privaat gefinancierd en heeft een bankrekening (Privat Bank) op haar website. De individuele bijdragen bedroegen in 2013 ruim 1,1 miljoen Oekraïense hryvnia’s, – ₴ –  en bijna 1,5 miljoen in het eerste kwartaal van 2014. Zo rijk? Makkelijk te verklaren, want in een econmisch “slecht klimaat” zullen private burgers weinig doneren, maar zoals we nu weten is er sinds 2013 gedoneerd door  de Ambassade van het Koninkrijk der Nederlanden 793.089 ₴, en de Ambassade van de Verenigde Staten van Amerika 399.650 ₴, ook door de George Soros International Renaissance Foundation 247.860 ₴, .  In juni 2014 had Hromadske TV nog eens 558.842 ₴ ontvangen van de regering van Canada, 394.181 ₴ van de Fritt Ord Foundation en 287.898 ₴ van de Ambassade van de Verenigde Staten in  Kiev, ook 207.402 ₴   van een veiling georganiseerd door ‘Dukat’ (een Veilinghuis voor rijken).
Dat noemt zich een NGO? Het is duidelijk het hele TV station is een project van “regime change” en gefinancierd door de landen die dit graag wilden!

Het TV station staat vol met propaganda, recht-extremstische propaganda, de “oost-Oekraïners en Russen worden afgeschilderd als “Untermenschen”. Anti-Iran en anti-Syrië propaganda. Niet zo gek als je wordt gefinancierd door de VS en Nederland en rest van de zogenaamde “vrije wereld”, uit deze informatie blijkt gewoon dat de journalistiek, ook in Nederland “morsdood” is en gefinancierd door de overheid, die op haar beurt bepaalt wat er geschreven moet worden, anders gaat de geldkraan dicht!
Logisch dat Nederland graag wilden dat het associatie verdrag er zou komen, onder druk van de VS, zij hebben immers al voordat de zogenaamde revolutie uitbrak flink geinvesteerd in regime-change, schijnbaar maakt het niets uit, voor het zogenaamde democratische toen – en nu – kabinet Rutte, dat het de rechts-extremisten waren  die de macht overnamen!
Helden van het “NAZI” rijk zoals Stepan Bandera een ere plaats krijgen!
Het meest beschamende van de zogenaamde democratieën in Europa is de immense propaganda , Goebbels-style, die gevoerd om regime-changes door te voeren.
Na het echte leger, is er het “propaganda” leger, bestaande uit zogenaamde journalisten die opgeleid worden door de pro-VS-EU/NATO, organisaties, gefinancierd door SOROS en de desbtreffende overheden. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen, Goebbels zou ontzettend trots zijn op deze democratieën! In het westen heb je dus “Pentagon-Trollen”.  Deze veroorzaken  veel doden, gewonden en armoede!

Bron: Wikipedia, Freesuruyah, Ukraine on Fire!

Geen opmerkingen:

Open Brief aan Mijn Oude Vriend Ian Buruma

Beste Ian, Laat ik je als oude vriend een advies geven. Zwijg, totdat je hebt begrepen wat er met je gebeurd is, nu je door ...