maandag 29 januari 2018

Huib Modderkolk Nep Nieuws


Over de 'onderzoeksjournalist' Huib Modderkolk, die in de Volkskrant van vrijdag 26 januari 2018 het Fake News over Rusland schreef, meldde ik in 2008 de volgende informatie die ik aantrof:

'Huib Modderkolk is adviseur bij Maes Okhuijsen. Hij creëert free publicity voor opdrachtgevers, werkt als gespreks- en debatleider, is inhoudelijk en organisatorisch betrokken bij het opzetten van debatreeksen en ondersteunt organisaties in de omgang met media en publiek. Na zijn studie politicologie aan de Universiteit van Amsterdam, volgde hij een master journalistiek en media.
Huib liep stage op de politieke redactie van NRC Handelsblad in Den Haag en publiceerde artikelen in die krant, Het Parool en NRC Next. Sinds 2005 ondersteunt hij Ruben Maes bij de inhoudelijke voorbereiding van conferenties en debatten en vanaf maart 2007 is hij werkzaam bij Maes Okhuijsen.'

In de publikatie Spui 24 in 2007 was het volgende te lezen: 

Dankzij zijn studie wist Modderkolk hoe journalisten te werk gaan, althans zo zei hij. 

'Ze zijn gemakkelijk benaderbaar, weet ik nu. Ik bel ze gewoon op als ik iets voor hen heb. Vroeger zou ik een e-mail hebben gestuurd naar een algemeen adres.' 

Hij weet ook dat ze vaak gedwee de nieuwsagenda volgen. En dat zouden ze van hem minder mogen doen.

https://stanvanhoucke.blogspot.nl/search?q=huib+modderkolk


3 opmerkingen:

Anoniem zei

toch bevredigend resultaat, op zijn cruiffiaanse bekijken;-
...want zonder dit manneke zou ik de bijzondere Sue Dawson nooit hebben ontdekt.Chapeau! als hij zo blijft door "modderen" blijft het nepnieuws lekker zichtbare.
en euhm, bijzondere naam "modderkolk" trouwens....stel maar voor dat ie door zijn eigen ambitie werd opgeslokt ...
effe afwachten ;)

Anoniem zei

Zou Huib Modderkolk het boek "Gekochte Journalisten" van Udo Ulfkotte gelezen hebben?

stan zei

zelfs dat zou niet uitmaken. de journalistiek is een speeltuin geworden voor kleuters.

Peter Flik en Chuck Berry-Promised Land

mijn unieke collega Peter Flik, die de vrijzinnig protestantse radio omroep de VPRO maakte is niet meer. ik koester duizenden herinneringen ...