Doorgaan naar hoofdcontent

Abby Martin Fights Back Against NYT Fake News

Abby Martin Responds to Exploitation by NY Times


Abby Martin issued the following response to the Jan. 7 New York Times article falsely representing her work at RT America. 
The long-awaited report by the Director of National Intelligence (DNI), allegedly proving Russian “interference” in the US election, includes a section solely dedicated to bashing RT, and specifically calls out my former show Breaking the Set, which ended two years ago, as a propaganda vector marking the beginning of the Kremlin attempt to subvert American democracy.
AbbyMartinDesperate to push this US intelligence narrative, The New York Times called the report “damning and surprisingly detailed,” while adding that it includes no actual evidence.
The very next day, on Jan. 7, the Times published another piece titled “Russia’s RT, The Network Implicated in U.S. Election Meddling.”
In the article, NYT journalist Russell Goldman used two blatantly false statements about my work at RT to support the argument that the network is simply a Putin-dictated propaganda outlet.
First, he stated “…two anchors who quit during live broadcasts say the network is a propaganda outlet.”
I did not quit during a live broadcast, nor did I say that the network is a propaganda outlet.
He goes on to say “…Abby Martin, who said before quitting, ‘What Russia did was wrong.’”
Any cursory research into the referenced quote—when I spoke out against Russia’s military entrance into Crimea and the network’s glorification of it—will find that not only did I not quit on air, but that I continued my show for an entire year afterward.
I was interviewed about my on-air statement on many major news stations, from BBC to CNN, where I defended my editorial freedom and also called-out the double standards and hypocrisies in their coverage.
RT issued an official statement in support of my freedom to state my opinion on the network. Over the course of the next year, I continued to voice my concerns and opinions about Russia, from MH-17 to the Ukraine crisis, unfiltered.
I quit the network on my own terms in February 2015 because I wanted to do more in-depth investigative reporting, not because I believed it to be a propaganda outlet.
The Times issued a correction after these false accounts were featured prominently on their website for over 19 hours. But their correction still misrepresents the facts to push their narrative.
The correction reads “this article misstated when the RT anchor Abby Martin left the network. She quit sometime after denouncing on air Russia’s war in Ukraine, not during the live broadcast.”
The error in their article was not simply about when I quit, but the reason and circumstances for leaving the network. The article still implies that I left over this political disagreement.
Additionally, they removed from the article the line “two anchors who quit during live broadcasts say the network is a propaganda outlet,” but they do not note that change in their correction addendum, as is standard.
The article now includes a modified sentence: “Abby Martin quit some time after denouncing Russia’s incursion on air. ‘What Russia did was wrong,’ Ms. Martin said.”
This new line twists the truth, omits the facts, and ironically contradicts their entire argument.
The glaring fact is that I spoke out about the actions of Putin, Russia and RT’s coverage of it on air, and not only was I not fired, but I still had the prime time opinion show on the network for another year.
That begs the question to the NY Times: if RT is simply a Kremlin mouthpiece, how was I allowed to do this and still be featured prominently on the network?
It appears that the Times is, once again, working to push a false perspective being promoted by US government officials and agencies. To paint RT in such a cartoonish, totalitarian fashion—and to promote the idea that it is subverting US democracy—is the dangerous state propaganda that we should be worrying about.
Abby Martin | @abbymartin

Reacties

Populaire posts van deze blog

Geert Mak Pleit Nu Voor Vriendschap met Rusland

Ik kwam zojuist mijn oude vriend, de bestseller-auteur en mainstream-opiniemaker Geert Mak in de regen op straat tegen. Na elkaar te hebben begroet, vertelde Geert mij dat hij van oordeel is dat Europa zo snel mogelijk met Rusland om de tafel moet gaan zitten, om de opgelopen spanningen te de√ęscaleren. De VS heeft heel andere belangen dan 'wij,' aldus Mak, die benadrukte dat de macht van 'onze' Atlantische bondgenoot ingrijpend aan het afnemen is. Kortom, ik hoorde wat ikzelf al enige jaren op mijn weblog schrijf. Opvallend hoe een Nederlandse opiniemaker binnen zo'n betrekkelijk korte tijd zo wezenlijk van oordeel kan veranderen.  Immers, Mak’s gevaarlijke anti-Rusland hetze was een treffend voorbeeld van zijn opportunisme. Mei 2014 beweerde op de Hilversumse televisie de zogeheten ‘chroniqueur van Amsterdam, Nederland, Europa en de VS,’ dat er sprake was van een 'Russische gevaar,’ aangezien ‘meneer Poetin’ aan ‘landjepik’ deed en dat de Russische president d…

America Has Been at War 93% of the Time Since 1776

America Has Been at War 93% of the Time – 222 out of 239 Years – Since 1776 By Washington's Blog Global Research, December 26, 2017 Washington's Blog 20 February 2015 Region:  Theme: 

De Geldlust van de Mainstream Media

https://www.villamedia.nl/artikel/mede-mogelijk-gemaakt-door-de-overheid.-wanbetaling-freelancers-is-legaal-geworden?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter Mede mogelijk gemaakt door de overheid: wanbetaling van freelancers Actueel Nederlandse mediabedrijven krijgen wel degelijk staatssteun. Het mag alleen niet zo heten. Een soepele opstelling van de toezichthouder en een voorkeursbehandeling door de Belastingdienst houden kranten en tijdschriften overeind die het anders niet zouden redden. De rekening gaat naar onderbetaalde nieuwsarbeiders. Tegenover de schrale beloning van freelance journalisten staan mooie winsten van mediabedrijven en bovenmodale salarissen voor journalisten in vaste dienst. Kranten mogen het volgens de oplagecijfers en advertentie-inkomsten zwaar hebben, hun uitgevers en hoofdredacties weten die pijn bekwaam af te wentelen op andere belanghebbenden.  De Persgroep legde over 2017 opnieuw 40 miljoen euro dividend opzij voor de eigenaren, de familie Van Thillo. U…