vrijdag 25 juni 2010

Daphne 2

Daphne probeert mij op een buitenlandse weblog af te schilderen als een 'pundit' die in haar ogen 'antisemitisme' rechtvaardigt. Ik wilde daar op de betreffende website onmiddellijk op reageren. Per slot van rekening ben ik een journalist wiens integriteit zijn handelsmerk is, zoals bij elke journalist dit het geval zou moeten zijn. Maar wanneer men probeert te reageren op Daphne's stuk dan krijgt men deze reactie:


Note that you can't post a comment for 24 hours, and you can't post a diary for one week.

Daphne, dat je mij afschildert als een antisemiet is vilein, en lost niets op. Het illustreert tevens het feit dat je geen echte argumenten bezit.  Vraag jezelf af waar je haat vandaan komt. Ik kan dat niet oplossen. Dat moet jezelf doen. Je bent geen jonge vrouw meer, dus je moet nu beter weten. Wat betekent 'Kandigol' en waarom schrijf je niet net zoals ik onder je eigen naam? Waarom die anonimiteit? En waarom die verkeerde voorstelling van zaken?



One pundit (Stan van Houcke) wrote on his blog that rabbi Van de Kamp – the rabbi in the television news item that got the Hitler salute – had the harassment coming to him, because he had at previous occasions refused to distance himself from Israeli military policy in the occupied Palestinian West Bank.
That is completely crazy. It should not matter whether I am pro or against what-not, pro-Cambodia or anti-Laos, pro-Uruguay or anti-Paraguay, pro-Pepsi or anti-Coke – I want to be able to walk the streets in peace. 
We are Dutch, we live here. I would like to claim the right to be protected by Dutch law and Dutch society, as a Dutch citizen.

2 opmerkingen:

AdR zei

http://kandigol.wordpress.com/about/

Kandi doet sterk aan "kandij" denken, "gol" wordt hier al "bloem" vertaald, ik meen dat het roos betekent (varianten in Perzisch, Koerdisch en Turks bekend).
Zoetgeurende roos dus. Gossie.

Nee, echt anoniem is de schrijfster niet. Ik heb haar binnen minder dan een minuut.

AdR zei

Daphne is trouwens de wetenschappelijke naam van de watervlo.
Daarvan heb ik er nogal wat gevangen bij Jodenmanussie, de begraafplaats op het einde van de Indische Buurt.

Peter Flik en Chuck Berry-Promised Land

mijn unieke collega Peter Flik, die de vrijzinnig protestantse radio omroep de VPRO maakte is niet meer. ik koester duizenden herinneringen ...