donderdag 18 februari 2010

Jacqueline Maris van de VPRO

Jacqueline Maris. VPRO-Radio.



http://www.davidduke.com/writings/baby.jpg

Slachtoffertje Israelische terreur.


http://sabbah.biz/mt/wp-content/uploads/2008/12/image6.jpg


Joodse kolonisten uit het de illegale nederzetting Efrat terroriseren zwaar bewapend hun Palestijnse buren.




http://farm2.static.flickr.com/1155/975445580_31e5720f63_o.jpg


Kinderen van Joodse kolonisten op de bezette Westbank leren hoe ze met geweld Palestijns land bezet kunnen houden.




Joodse kolonisten uit Efrat op de Westbank, oefenen in het schieten. Op Palestijnen zodra men dit noodzakelijk acht.



Palestijns slachtoffertje van Israelisch bombardement
Joodse kolonisten uit Efrat oefenen. Co-existence, Settler Style




Sonja heeft een nieuwe reactie op uw bericht "De Pro Israel Lobby 182" achtergelaten:


"Hoe kan het ooit vrede zijn als buren elkaar niet kennen en de wildste ideeen over elkaar hebben, als ze denken het alleenrecht op de grond te hebben. Dat laatste geldt – moet ik helaas zeggen – vooral voor de joodse kolonisten en de staat Israel. Want de Palestijnen die ik in het noorden en nu tijdens mij verblijf in Artas ontmoette, zijn murw geslagen."

Introductie VPRO-programma Villa West Bank

Hoezo "moet ik helaas zeggen"? De radiodocumentairemaakster (Jacqueline Maris) verexcuseert zich hier voor de werkelijkheid die negatief uitvalt voor Israël.

Sorry dat ik u informeer over de werkelijkheid? Sorry dat ik iets negatiefs zeg over Israël? Is dat een reflex, of is het gecalculeerd?


Ik heb meteen gereageerd op de site:


Je reactie wacht op moderatie.

Type hier uw reactie.
jacqueline,
je schrijft:

hoe kan het ooit vrede zijn als buren elkaar niet kennen en de wildste ideeen over elkaar hebben, als ze denken het alleenrecht op de grond te hebben. Dat laatste geldt – moet ik helaas zeggen – vooral voor de joodse kolonisten en de staat Israel.

hoe bedoel je met ‘moet ik helaas zeggen’. vanwaar die verontschuldiging? een journalist hoeft zich niet te verontschuldigen voor de werkelijkheid. alleen propagandisten doen dit.
stan van houcke

Je reactie wacht op moderatie.

Type hier uw reactie.

jacqueline

waarom doet de vpro aan censuur? ‘je reactie wacht op moderatie.’ hoezo? de vpro wordt met belastinggeld in leven gehouden. waarom moeten reacties dan eerst goedgekeurd worden? wat is er met de vpro gebeurd sinds ik vertrokken ben?

Onder leiding van Kees Schaepman is de kwaliteit van de VPRO-Radio dermate gedaald dat er niets meer over is van de oude VPRO-stijl. Schaepman zelf heeft nu kennelijk zijn heil gezocht in de commerciele aanpak, het marktgerichte denken, want ik lees nu dit:

free lance journalist/consultant at Schaepman
consultant at Free Voice
consultant at Press Now
consultancies at press now

Consultancies kunnen veel geld opleveren, vooral als het voor een zogenaamd goed doel is. Ik heb er dan ook nooit aan meegedaan, maar voor nogal wat gearriveerde journalisten is het een welkome schnabbelcircus. Wat zou het betekenen dat Kees Schaepman als free lance journalist consultant is bij Schaepman? Zou hij bij zichzelf in dienst zijn? Ik weet het niet. Misschien is het belastingtechnisch interessant.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Ja.... verwijderen;apartzetten;criminaliseren;demoniseren;...... executeren!

Dat doe je met iemand die waarheid spreekt die "jou"niet bevalt.

Wij kennen dat toch? en wat belangrijker is wie doet er aan mee?

Door dat te observeren leer je "kwaliteit" te herkennen!

Ja.. hier moet over nagedacht worden....en wie doet dat nog? ...kijk bijv o.a. naar de politiek! en ..de valse journalisten..en z.g.n. Christenen die Christus niet kennen.

Sorry.

Anoniem zei

Kees Schaepman en Hagoort dat past bij elkaar!

Sonja zei

"Hoe kan het ooit vrede zijn als buren elkaar niet kennen"

Maris suggereert dat we hier te maken hebben met een sociaal probleem, en dat er "vrede" zou zijn wanneer de bewoners van Efrat en Artas elkaar zouden kennen. Maar dat het nog geen vrede is, komt juist omdát ze elkaar kennen. De Israëli's weten dat Palestjnen zich zullen verzetten tegen bezetting en diefstal van land. De Palestijnen hebben in de loop der tijd de Israeli's héél goed leren kennen.

"de wildste ideeen over elkaar hebben, als ze denken het alleenrecht op de grond te hebben"

Volgens het internationaal recht is er maar één partij die recht heeft op die grond, en dat is het alleenrecht. Maar Maris suggereert dat niemand het alleenrecht heeft (dat "denken" ze alleen maar). Ze doet alsof het hier gaat om twee honden die om een bot vechten, en gebruikt ze zodoende de bekende gelijkheidwaardigheidstruc, in plaats van te melden dat het om grond gaat die de Israeli's hebben gestolen. Dat Israël een bezetter is en dus geen 'buurman' in sociale zin, maar een crimineel.

Wanneer een volslagen vreemde zonder toestemming een kamer in mijn huis betrekt en daar permanent gaat wonen, dan is dat volgens Maris mijn "buurman".
Wanneer mijn buurman mij met geweld uit mijn huis zet, en er zelf intrekt, zal niemand het in zijn hoofd halen om te roepen dat we elkaar eens wat beter moeten leren kennen. Nee, dan komt de politie, en arresteert die man wegens diefstal en geweldpleging.

De Holocaust Is Geen Rechtvaardiging meer Voor Joodse Nazi's

Eitan Bronstein, bezig de geschiedenis van straten, wijken en steden terug te geven aan Palestijnen en daarmee aan de Joden in Israël. . Zev...