donderdag 2 oktober 2008

Jim Sinclair 4


Jim Sinclair, mr. Gold volgens de New York Times. Van deze goudhandelaar die mij in 2002 adviseerde goud te kopen omdat het toen 200 dollar per troy ounce was en volgens hem in 2008 tenminste 900 dollar zou zijn (wat klopte) kreeg ik zojuist deze email:

'Dear Extend Family,
Unless the LIBOR rate drops sharply we are facing a planetary financial crisis next week.
For God's sake protect yourself.
Gold and gold related items will be the only true storehouses of wealth. The bailout bill is powerless to reverse what is now happening.
This is a modern day Weimar happening right before our eyes.
Respectfully yours,

Jim

6 opmerkingen:

Anoniem zei

als ik de middelen had gehad dan zou ik in 2003 goud hebben gekocht aangezien oorlog(en) altijd tot forse stijging van de goudprijs leiden.

stan zei

wees eerlijk, wie wil bloedgeld?

yelamdenu zei

Goud kun je niet eten.

Anoniem zei

Wie heeft er een adres waar ik goud kan kopen?

En anders heel veel goedkoop blikvoer..

Zonder dollen, ik denk dat deze crisis deels komt door een beurssysteem gedeeltelijk gebaseerd op windhandel en ongecontroleerd door wet of toezicht, maar dat de aanleiding wel zit in 9-11 en de oorlogen die de VS daarna begonnen is.
Wat dat betreft heeft het Westen verloren en gaat nog veel meer verliezen.
Ik denk zelfs dat de machtsverhoudingen in deze wereld een scherpe draai gaan maken en het zou niet onheus zijn als de VS en GB daarbij buiten spel komen te staan. Om dat te voorkomen zullen de VS na een Weimar achtige inflatie de Dollar inruilen voor de Americo (geplande munteenheid voor Canada, VS en Mexico) waardoor de rest van de wereld zijn Dollars kan weggooien.
Daarnaast hebben de VS nog altijd een sterke troef en dat is een militaire optie om bijvoorbeeld waardevolle grondstoffen te bemachtigen in Venezuela, Iran etc.

Anoniem zei

Anoniem:
je mag dan in jou optiek gelijk hebben, even wel heel duidelijk stellen dat het paard van Sinterklaas Americo heet en dat het nieuwe mintstelsel heet :: Amero

Anoniem zei

Wilt u mijn Paard er buiten laten alstublieft

w.g.
Sinterklaas

Peter Flik en Chuck Berry-Promised Land

mijn unieke collega Peter Flik, die de vrijzinnig protestantse radio omroep de VPRO maakte is niet meer. ik koester duizenden herinneringen ...