donderdag 7 juni 2007

Het Israelisch Expansionisme 49

Volgens het NOS-Journaal is het een 'illusie' te denken dat deze taferelen ooit eens zullen eindigen, want 'Het is een illusie om te denken dat Israël die nederzettingen allemaal zal ontmantelen, zoals de Palestijnen willen.' Leest u die zin eens een paar keer en laat deze mening eens goed bezinken.

U weet dat iedereen in een democratische rechtstaat gelijk is voor de wet, en wel om de simpele reden dat als men 1 uitzondering maakt men tegelijkertijd de volledige rechtsgeldigheid van de wet ontkracht. De wet kan alleen bestaan als zij voor iedereen geldt. Het is net als met een beetje zwanger zijn, dat kan niet, of u bent zwanger of niet, of de wereld wordt geordend via het recht of niet. Welnu, het is tussen beschaafde staten overeen gekomen dat prive-bezit wordt gerespecteerd. Als ik bijvoorbeeld het huis van de journalist of journaliste die bovenstaande zin heeft geschreven zou binnendringen en hen eruit gooide, dan verwacht deze man of vrouw terecht dat ze rechtsbescherming zullen krijgen en ik bestraft zal worden voor mijn misdaad. Het feit dat de wet wordt gehandhaafd, of dat er op zijn minst getracht wordt de wet te handhaven, maakt onze samenleving tot een beschaving. Waarom gaat volgens het NOS-Journaal nu ineens die rechtsregel niet op voor Palestijnse burgers? Zijn die van een lagere orde? Zijn ze inferieur aan de joden in Israel? Zo ja, waarom zijn volgens de NOS die Palestijnse burgers inferieur en tot hoever gaat dat? Zo nee, waarom schrijft het NOS-Journaal dan dat 'de Palestijnen' een 'illusie' najagen? Een 'illusie' die dus ook de wereldgemeenschap en het internationaal recht najagen! Waar is de mening op gebaseerd dat een volk ineens de bezittingen en het land van een ander volk onbestraft kan roven en dat optreden daartegen een 'illusie' is? Ook deze vraag zal ik aan het NOS-Journaal sturen met het verzoek tot beantwoording.

Op mijn vorige vragen kreeg ik dit emailtje:

'do 7-6-2007 11:24

Geachte heer /mevrouw

Dank u voor uw e-mail. Uw bericht heb ik inmiddels ter informatie doorgezonden naar de betrokken redactie .

Met vriendelijke groet,

Nettie Kosterman
NOS Publieksvoorlichting'

Ik hou u op de hoogte.

Geen opmerkingen:

Peter Flik en Chuck Berry-Promised Land

mijn unieke collega Peter Flik, die de vrijzinnig protestantse radio omroep de VPRO maakte is niet meer. ik koester duizenden herinneringen ...