woensdag 11 april 2007

Vrouwen 2

De eeuwige schoonheid van Emmylou Harris. En ze kan ook nog zingen. En hoe. http://www.emmylou.net/










Ik hoorde net tijdens het VPRO radioprogramma De Avonden een gesprek over het feminisme en vrouwen of zoiets, ik luisterde maar met 1 oor en daar weer de helft van. Maar op de een of andere manier moest ik denken aan de facelifts van Hillary Clinton en Nancy Pelosi, die het ver hebben geschopt in de Democratische Partij. Ziet u dat ze dezelfde facelifter hebben? Kennelijk kun je net als bij de kapper een bepaald model vragen. Uit het gesprek op de VPRO maakte ik op dat de ontwikkeling waarbij vrouwen op maat hoge posities kunnen bereiken goed voor de mensheid is. Of misschien heb ik het gesprek niet goed begrepen, het was maar met een half oor. Het kan ook zijn dat maar 1 hersenlob van de interviewer functioneerde. De geinterviewde mevrouw bracht regelmatig een koket lachje ten gehore.

Enfin, zo kun je er als al dan niet feministische oudere vrouw ook uit gaan zien. Dat moet u als vrouw wel als u mee wilt doen met de statusrace. Toch zou ik me rot schrikken als mijn levenspartner ineens met zo'n verbouwd hoofd zou binnenstappen. Kennelijk denken dit soort vrouwen dat mannen het willen. Het heeft iets pathetisch, want ze weten maar al te goed dat ze nooit meer eruit zullen zien als een meisje van achttien. Het gekke is dat hoe gestileerder een hoofd eruit ziet, des te ouder het oogt. Dat ziet men ook met oudere vrouwen uit de catgegorie nouveau riche, die met een hyper gestileerde zonnebril rondlopen, hoe gestileerder de Dior des te vervallener het gelaat. Geef mij maar Emmylou Harris. Onvergankelijke schoonheid, sommige vrouwen hebben het.

2 opmerkingen:

Sonja zei

Vraag jij je niet af Stan, hoe het komt dat Emmylou Harris er met de jaren beter uit gaat zien ipv ouder? En waarom zet je een gephotoshopte versie van haar neer hier, waarin de kreukzones weggewerkt zijn - als voorbeeld van schoonheid?

Je schrijft: "kennelijk denken dit soort vrouwen dat mannen het willen." Maar Stan, jij weet toch ook wel dat de rolmodellen van vrouwen, waar we dagelijks mee om de oren worden geslagen, door mannen worden geschapen? En dat cosmetische chirurgen, die vrouwen zelfs een 'vaginaverjonging' aanpraten, bijna allemaal mannen zijn?

stan zei

wat dat laatste betreft heb je helemaal gelijk. wat het eerste betreft: shit, weer een illusie minder. daarom weiger ik te accepteren dat ook maar 1 lijntje in het gelaat van emmylou weg gefotoshopt is. en er is ook geen kreukje uit haar mooie witte jurk gehaald. emmylou harris wordt steeds mooier, dat is het wonder nu juist. geloof me, er zijn vrouwen waarbij dat gebeurt. waarschijnlijk zijn het heksen, maar toch.

Peter Flik en Chuck Berry-Promised Land

mijn unieke collega Peter Flik, die de vrijzinnig protestantse radio omroep de VPRO maakte is niet meer. ik koester duizenden herinneringen ...