woensdag 22 maart 2006

Aangifte wegens Mensenrechtenschending



Dit is minister Kamp van Defensie, verantwoordelijk voor het schenden van de mensenrechten in Afghanistan. Zie de Volkskrant van vanochtend of Trouw of welke andere Nederlandse krant dan ook: 'Nederland zet Afghanen in VS-kamp. Door toedoen van Nederlandse militairen zijn Afghanen terechtgekomen in een berucht Amerikaans detentiecentrum. Tot ergernis van vooral de linkse oppositie in de Tweede Kamer weet de regering niet of deze Afghanen, die als terreurverdachten vastzitten, blootstaan aan martelingen of andere kwalijke praktijken.' Zie: http://www.volkskrant.nl/binnenland/article255939.ece Mijn vraag is aan u: wie wil samen met mij een aangifte doen bij de politie van schending van internationale vragen, waaronder het VN-Verdrag tegen Foltering? Ik wil die aangifte vrijdagochtend bij de Amsterdamse politie doen, een aangifte zowel tegen de betrokken Nederlandse militairen als tegen de politiek verantwoordelijken. U kunt het natuurlijk ook zelf doen in uw eigen woonplaats. Wilt u het samen met mij doen, emailt u me dan.

Geen opmerkingen:

Peter Flik en Chuck Berry-Promised Land

mijn unieke collega Peter Flik, die de vrijzinnig protestantse radio omroep de VPRO maakte is niet meer. ik koester duizenden herinneringen ...